dinsdag 25 augustus 2015
maandag 15 juni 2015
Go Euro app
Seniorweb
De app van GoEuro geeft snel inzicht in alle reisopties voor bus, trein en vliegtuig. Met prijs en reisduur.
Op reis binnen Europa? Dan kan de app van GoEuro van pas komen. Hiermee hebt u snel de snelste en/of goedkoopste route gevonden. Boeken kan vervolgens binnen de app.
Wat is GoEuro?
GoEuro is een website die reisroutes vergelijkt voor alle vervoersmiddelen. Zoals de trein, de bus, het vliegtuig of uw eigen auto. Zo hebt u snel inzicht in de mogelijke routes, de reisduur en de kosten. Neem bijvoorbeeld een tripje van Utrecht naar München op vrijdag 3 juli. In een oogwenk wordt duidelijk dat de geschatte reistijd met de eigen auto zevenenhalf uur bedraagt. Geschatte kosten: 88 euro. De trein doet er slechts een halfuur langer over tegen een bedrag van 79 euro. Kiezen we voor het vliegtuig dan pakken we twee uur tijdswinst. Met de trein naar Schiphol, daarna vliegen en tot slot met het openbaar vervoer München in. Het kan in vijfenhalf uur voor 123 euro. En wie bereid is om elf uur in de bus te zitten kan voor het luttele bedrag van 33 euro naar de Beierse hoofdstad.
App van GoEuroNaast de site is er nu dus een app, te gebruiken op de iPhone of Android-smartphones. De app biedt dezelfde informatie als de website. Waar u ook bent, u ziet snel welke route voor u het voordeligst is. Binnenkort kunt u de geboekte reizen in de app opslaan om overzicht te houden.
Handige reisapp bundelt vervoersopties
woensdag 10 juni 2015
Op reis binnen Europa? Dan kan de app van GoEuro van pas komen. Hiermee hebt u snel de snelste en/of goedkoopste route gevonden. Boeken kan vervolgens binnen de app.
Wat is GoEuro?
GoEuro is een website die reisroutes vergelijkt voor alle vervoersmiddelen. Zoals de trein, de bus, het vliegtuig of uw eigen auto. Zo hebt u snel inzicht in de mogelijke routes, de reisduur en de kosten. Neem bijvoorbeeld een tripje van Utrecht naar München op vrijdag 3 juli. In een oogwenk wordt duidelijk dat de geschatte reistijd met de eigen auto zevenenhalf uur bedraagt. Geschatte kosten: 88 euro. De trein doet er slechts een halfuur langer over tegen een bedrag van 79 euro. Kiezen we voor het vliegtuig dan pakken we twee uur tijdswinst. Met de trein naar Schiphol, daarna vliegen en tot slot met het openbaar vervoer München in. Het kan in vijfenhalf uur voor 123 euro. En wie bereid is om elf uur in de bus te zitten kan voor het luttele bedrag van 33 euro naar de Beierse hoofdstad.
App van GoEuroNaast de site is er nu dus een app, te gebruiken op de iPhone of Android-smartphones. De app biedt dezelfde informatie als de website. Waar u ook bent, u ziet snel welke route voor u het voordeligst is. Binnenkort kunt u de geboekte reizen in de app opslaan om overzicht te houden.
dinsdag 12 mei 2015
scoop-it
Commercials die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller.
Tot nu toe was het vrij lastig om deze emoties met online onderzoek goed in
kaart te brengen, aangezien emoties zich in het onbewuste afspelen. Sinds kort
heeft MediaTest daar een antwoord op!
Door de unieke combinatie van ‘web-based facial expression’ technieken en onze bestaande Captivation methode (reel testing) zijn we in staat zowel de emotionele als de rationele feedback van de kijker met elkaar te koppelen. Hierdoor is de adverteerder nog beter in staat om tot op scèneniveau de commercial te evalueren en te optimaliseren.
Met de ‘web-based facial expression’ techniek zorgen wij ervoor dat met behulp van speciale software (en webcam) de gezichtsexpressie van de kijker vanuit huis geregistreerd wordt terwijl de respondent naar de Tv-commercial kijkt. De gezichtsexpressies worden continue gemonitord en vertaald naar zes basisemoties (blijdschap, angst, woede, afschuw, verdriet en verbazing). Daarmee worden de emoties tot op de seconde nauwkeurig gemeten, zodat je precies weet welke scène deze emoties prikkelt. Uiteraard worden de resultaten afgezet tegen relevante benchmarks om de resultaten duiding te kunnen geven.
Door de unieke combinatie van ‘web-based facial expression’ technieken en onze bestaande Captivation methode (reel testing) zijn we in staat zowel de emotionele als de rationele feedback van de kijker met elkaar te koppelen. Hierdoor is de adverteerder nog beter in staat om tot op scèneniveau de commercial te evalueren en te optimaliseren.
Met de ‘web-based facial expression’ techniek zorgen wij ervoor dat met behulp van speciale software (en webcam) de gezichtsexpressie van de kijker vanuit huis geregistreerd wordt terwijl de respondent naar de Tv-commercial kijkt. De gezichtsexpressies worden continue gemonitord en vertaald naar zes basisemoties (blijdschap, angst, woede, afschuw, verdriet en verbazing). Daarmee worden de emoties tot op de seconde nauwkeurig gemeten, zodat je precies weet welke scène deze emoties prikkelt. Uiteraard worden de resultaten afgezet tegen relevante benchmarks om de resultaten duiding te kunnen geven.
Privacy en veiligheid
Zichtbare fysieke ongemakken en onverwachte niet zichtbare problemen
Boeken kunnen door kleinere, onzichtbare en grotere, schadelijke dieren aangetast worden. Zilvervisjes en andere franjestaarten, het papiervisje of boekenvisje kunnen stilletjes en stiekem onze boeken en paperassen opeten. Maar ook kleine knaagdieren kunnen boeken en papieren versnipperen voor benodigd nestmateriaal. En dan noem ik nog niet eens bacteriën en schimmels die tergend langzaam verantwoordelijk zijn voor het onleesbaar worden en verdwijnen van letters, woorden en zinnen.
Voor het leesbaar zijn van oude geschriften is de steen van Rosetta ooit noodzakelijk geweest. Voor het ontcijferen en toegankelijk maken van gegevensdragers in de toekomst maak ik mij al langer zorgen. De gegevensdragers en de daarvoor benodigde apparatuur zijn de afgelopen eeuw met een grote snelheid vernieuwd en veranderd. Veel bestanden zijn nu al niet meer herkenbaar en/of te lezen. En steeds meer hangt er in onzichtbare wolken in niet aan te raken elektronische luchten informatie, kennis en geschiedenis. De aantastingen aan deze informatie, kennis en geschiedenis zal niet meer te omschrijven zijn met toepasselijke namen als het papiervisje of boekenvisje. Maar de schade in de vorm van verminkte bestanden of zelfs verregende of weggewaaide bestanden uit de lucht is niet te overzien. Een terroristen aanval of wereldoorlog zijn hier niet voor nodig.
Toegankelijkheid en privacy zijn eerst de vraagstukken die besproken moeten worden. Is de digitale wereld voor iedereen? Of is de digitale wereld afgesloten en beschermd alleen toegankelijk voor bevoorrechten? In deze discussie verbaas ik mij over de wens om onbetaald alles zo maar te mogen kopiëren. Alsof een wetenschapper, kunstenaar of schrijver geen rechten heeft om hier een bijdrage voor te ontvangen. Scholen kopiëren om hoge boekenkosten te ontlopen en uitgeverijen verhogen hun boekenprijzen of vernieuwen niet in nieuwe lesmethoden. Obscure platenzaken verdwijnen en nieuwe muziek wordt zonder kosten al dan niet illegaal van het internet geplukt.
Zwervend op het internet wordt door gigantische koekfabrieken ieders leven gekoppeld aan wat iedereen wanner allemaal doet en of wilt. De gevolgen van het al eerder geformuleerde “Big Brother is watching You” zijn nog steeds niet te overzien. Maar de vrijheid van kiezen om hier wel of niet aan deel te nemen wordt steeds kleiner. De perfecte organisatie van de Nederlandse overheid maakte grote delen van onze bevolking in de periode 1940-1945 dodelijk kwetsbaar. Maar ook de heksenjacht van 1500 tot 1700 geeft ons nu nog te denken hoe impulsief een morele paniek ook nu nog met andere vooroordelen voor gruwelijke gevolgen kan zorgen.
Mijn zorg is dat veel bestanden nu al niet meer toegankelijk zijn. De benodigde afspeelapparatuur werkt niet meer of is niet meer beschikbaar. Problemen over veilig gebruik van verouderde software worden ook als maar groter. En de toegankelijkheid van veel bestanden worden meer en meer overschaduwd met meelezen en volgen van onduidelijke bedrijven. Zonder ergens voor te betalen worden we steeds meer afhankelijk van de verkoopbaarheid van ons computergebruik.
Om bij te blijven is het lezen van een krant, boek of strooibiljet niet meer voldoende. Het versturen van een brief met een opgeplakte en betaalbare postzegel is ook steeds minder van deze tijd. Een goede postwet is er niet zonder slag en stoot gekomen. Zo zal dat met de juiste, veilige en eerlijke afspraken over internet gebruik ook nog enige tijd nodig hebben. Dat veel wat men nu gratis krijgt uiteindelijk betaald zal moeten worden is mij duidelijk.
Voor niets gaat de zon op,
maar
blijven alle bestanden wel veilig en goed toegankelijk in de lucht hangen ???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing
Voor het leesbaar zijn van oude geschriften is de steen van Rosetta ooit noodzakelijk geweest. Voor het ontcijferen en toegankelijk maken van gegevensdragers in de toekomst maak ik mij al langer zorgen. De gegevensdragers en de daarvoor benodigde apparatuur zijn de afgelopen eeuw met een grote snelheid vernieuwd en veranderd. Veel bestanden zijn nu al niet meer herkenbaar en/of te lezen. En steeds meer hangt er in onzichtbare wolken in niet aan te raken elektronische luchten informatie, kennis en geschiedenis. De aantastingen aan deze informatie, kennis en geschiedenis zal niet meer te omschrijven zijn met toepasselijke namen als het papiervisje of boekenvisje. Maar de schade in de vorm van verminkte bestanden of zelfs verregende of weggewaaide bestanden uit de lucht is niet te overzien. Een terroristen aanval of wereldoorlog zijn hier niet voor nodig.
Toegankelijkheid en privacy zijn eerst de vraagstukken die besproken moeten worden. Is de digitale wereld voor iedereen? Of is de digitale wereld afgesloten en beschermd alleen toegankelijk voor bevoorrechten? In deze discussie verbaas ik mij over de wens om onbetaald alles zo maar te mogen kopiëren. Alsof een wetenschapper, kunstenaar of schrijver geen rechten heeft om hier een bijdrage voor te ontvangen. Scholen kopiëren om hoge boekenkosten te ontlopen en uitgeverijen verhogen hun boekenprijzen of vernieuwen niet in nieuwe lesmethoden. Obscure platenzaken verdwijnen en nieuwe muziek wordt zonder kosten al dan niet illegaal van het internet geplukt.
Zwervend op het internet wordt door gigantische koekfabrieken ieders leven gekoppeld aan wat iedereen wanner allemaal doet en of wilt. De gevolgen van het al eerder geformuleerde “Big Brother is watching You” zijn nog steeds niet te overzien. Maar de vrijheid van kiezen om hier wel of niet aan deel te nemen wordt steeds kleiner. De perfecte organisatie van de Nederlandse overheid maakte grote delen van onze bevolking in de periode 1940-1945 dodelijk kwetsbaar. Maar ook de heksenjacht van 1500 tot 1700 geeft ons nu nog te denken hoe impulsief een morele paniek ook nu nog met andere vooroordelen voor gruwelijke gevolgen kan zorgen.
Mijn zorg is dat veel bestanden nu al niet meer toegankelijk zijn. De benodigde afspeelapparatuur werkt niet meer of is niet meer beschikbaar. Problemen over veilig gebruik van verouderde software worden ook als maar groter. En de toegankelijkheid van veel bestanden worden meer en meer overschaduwd met meelezen en volgen van onduidelijke bedrijven. Zonder ergens voor te betalen worden we steeds meer afhankelijk van de verkoopbaarheid van ons computergebruik.
Om bij te blijven is het lezen van een krant, boek of strooibiljet niet meer voldoende. Het versturen van een brief met een opgeplakte en betaalbare postzegel is ook steeds minder van deze tijd. Een goede postwet is er niet zonder slag en stoot gekomen. Zo zal dat met de juiste, veilige en eerlijke afspraken over internet gebruik ook nog enige tijd nodig hebben. Dat veel wat men nu gratis krijgt uiteindelijk betaald zal moeten worden is mij duidelijk.
Voor niets gaat de zon op,
maar
blijven alle bestanden wel veilig en goed toegankelijk in de lucht hangen ???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing
digitaal verleden
NRC 28-4-2015
Deze eeuw wordt het tijdperk van de vergeten informatie: wat gebeurd er met de appjes als Whatapp niet meer bestaat of met de foto's van Instagram als die niet meer bestaat? Wat kan je nog met een Word-bestand als Microsoft over 50 jaar niet meer bestaat?
Elke minuut worden 300.000 statusupdates op Facebook gezet, 350.000 tweets verstuurd, 300 uur beeldmateriaal naar YouTube geupload en 48.000 foto's opo Instagram geplaatst enz.
Deze eeuw wordt het tijdperk van de vergeten informatie: wat gebeurd er met de appjes als Whatapp niet meer bestaat of met de foto's van Instagram als die niet meer bestaat? Wat kan je nog met een Word-bestand als Microsoft over 50 jaar niet meer bestaat?
Elke minuut worden 300.000 statusupdates op Facebook gezet, 350.000 tweets verstuurd, 300 uur beeldmateriaal naar YouTube geupload en 48.000 foto's opo Instagram geplaatst enz.
mode verandert door Instagram
NRC 2 en 3 mei 2015
De modewereld is gek op sociale media. De meesten waren eerst bloggers voordat men overstapte op Instagram. Het gaat er om om zoveel mogelijk volgers te krijgen en geliked te worden. Modemerken en tijdschriften laten accounts tijdelijk overnemen door Instagrammers, die meer volgers hebben dan zij.
Merken hebben op Instagram minder controle over een modereportage, omdat de foto's kunnen worden bijgewerkt. Voor een advertentie is een tijdschrift worden speciale eisen gesteld.
Ontwerpers praten nu met hun klanten over een foto.Je kan het ook gebruiken voor marketing om een product, bijvoorbeeld sneakers, in de markt te zetten.
Foto's van modellen komen niet verfijnt over: details en dessins komen nauwelijks over op de smartphone. Er ontstaat een nieuwe manier van ontwerpen en showen.
Door Instagram worden catwalks meteen online gezet. Dit werkt de namaakindustrie in de hand.
Het biedt echter ook kansen voor beginnende ontwerpers.
De modewereld is gek op sociale media. De meesten waren eerst bloggers voordat men overstapte op Instagram. Het gaat er om om zoveel mogelijk volgers te krijgen en geliked te worden. Modemerken en tijdschriften laten accounts tijdelijk overnemen door Instagrammers, die meer volgers hebben dan zij.
Merken hebben op Instagram minder controle over een modereportage, omdat de foto's kunnen worden bijgewerkt. Voor een advertentie is een tijdschrift worden speciale eisen gesteld.
Ontwerpers praten nu met hun klanten over een foto.Je kan het ook gebruiken voor marketing om een product, bijvoorbeeld sneakers, in de markt te zetten.
Foto's van modellen komen niet verfijnt over: details en dessins komen nauwelijks over op de smartphone. Er ontstaat een nieuwe manier van ontwerpen en showen.
Door Instagram worden catwalks meteen online gezet. Dit werkt de namaakindustrie in de hand.
Het biedt echter ook kansen voor beginnende ontwerpers.
Digitalisering Museum Naturalis
NRC 9 en 10 mei 2015
Het museum heeft zijn hele collectie van 37 miljoen objecten gedigitaliseerd. In de afgelopen 5 jaar zijn 7 miljoen objecten gedigitaliseerd. Stuk voor stuk is alles van een barcode voorzien en beschreven.
Doordat de 5 grote Nederlandse natuurcollecties in 2010 samengingen, Naturalis, Zoölogisch Museum, Amsterdam, en 3 Nederlandse herbaria, kregen ze 30 miljoen subsidie. De instellingen noemen zich nu 'Naturalis Biodiversity Center.
In Leiden werken hier 70 voltijds digitaliseerders aan en 40 mensen in Paramaribo die gespecialiseerd zijn in het lezen van oude handschriften. Hoe digitaliseer je een opgezette vogel of een schedel? Dit scannen ze. Soms wordt het in 3D gedigitaliseerd.
Op initiatief van Naturalis gaan ook de grootste Europese en Noord-Amerikaanse natuurmusea met elkaar samenwerken. Men wil hun digitale databases samenvoegen tot 1 collectie van 600 miljoen planten en dieren.
Straks kan je met een app 'hommels scannen'en herkennen!
Het museum heeft zijn hele collectie van 37 miljoen objecten gedigitaliseerd. In de afgelopen 5 jaar zijn 7 miljoen objecten gedigitaliseerd. Stuk voor stuk is alles van een barcode voorzien en beschreven.
Doordat de 5 grote Nederlandse natuurcollecties in 2010 samengingen, Naturalis, Zoölogisch Museum, Amsterdam, en 3 Nederlandse herbaria, kregen ze 30 miljoen subsidie. De instellingen noemen zich nu 'Naturalis Biodiversity Center.
In Leiden werken hier 70 voltijds digitaliseerders aan en 40 mensen in Paramaribo die gespecialiseerd zijn in het lezen van oude handschriften. Hoe digitaliseer je een opgezette vogel of een schedel? Dit scannen ze. Soms wordt het in 3D gedigitaliseerd.
Op initiatief van Naturalis gaan ook de grootste Europese en Noord-Amerikaanse natuurmusea met elkaar samenwerken. Men wil hun digitale databases samenvoegen tot 1 collectie van 600 miljoen planten en dieren.
Straks kan je met een app 'hommels scannen'en herkennen!
Abonneren op:
Posts (Atom)