maandag 27 januari 2014

blubbr

Vives 137

Blubbr is een tool waarmee je YouTube filmpjes kunt voorzien van vragen. Je maakt dan eigenlijk een quiz bij een YouTube filmpje. Je laadt de url van het filmpje in Blubbr en selecteert dan de fragmenten van max. 20 seconden. Vervolgens voeg je een meerkeuzevraag in. Je moet minimaal 5 vragen toevoegen om de Blubbr te kunnen opslaan. De url van je videoafragment kun je gemakkelijk weer deken via een site of sociale media.

online lessen

Vives 137

Met deze website kan je een verzameling informatie verzamelen, die met een speciale editor kan vormgeven. Er ontstaat uiteindelijk digitaal lesmateriaal. De content kan gedeeld worden met anderen.

twitter m/v

Vives 137

Deze website kan a.d.h. van tweets bepalen of je een man of een vrouw bent en wat uw leeftijd is. Dit gaat allemaal automatisch.

toekomstvisie

Vives 137

De ontwikkelingen op internet gaan razend snel. Maar hoe ziet het er uit over 10 tot 50 jaar?

moktrui

7 Days 23-1-2014

  • Cozy Mug Sweater, Choose your color

Met een trui aan is je mok nooit meer alleen | Foto Nawanowe

Top of flop: moktrui

Niets is fijner dan op een gure winterdag je handen warmen aan een volle mok thee of chocolademelk. Maar wat moet zo’n mok zich eenzaam voelen op de momenten dat jij je handen er niet omheen hebt geslagen. Gelukkig is er nu iets wat je kopje altijd behaaglijk warm houdt: een eigen gebreide trui. - Door Charlotte Goldhoorn
De moktrui is bedacht door de Zuid-Koreaanse ontwerper Nawanowe. Haar man is een echte koffiedrinker. Maar toen zijn lievelingsmok barstjes begon te vertonen, degradeerde hij hem tot pennenhouder. Dat vond Nawanowe er zo eenzaam uitzien dat ze iets vrolijks voor de mok wilde maken. De moktrui werd geboren.

Zelf breien
Nawanowe heeft er nu al 570 van gebreid en over de wereld verspreid. Ze verkoopt ze voor zo’n vijftien euro via Etsy. Daar kun je ook het patroon downloaden en zelf aan de slag met wol en breinaalden.

donderdag 23 januari 2014

DWDD naar Nederland 1

NRC 6-1-2014

DWDD hoorde op de best bekeken publieke zender en daarom moest het verhuizen. Die verhuizing was wel een risico, maar een A-programma hoort op een A-locatie. De verhuizing scheelt ook reclame-inkomsten voor Nederland 3.

De profilering van de zenders wordt:
- Nederland 1 voor het groet publiek
- Nederland 2 als journalistieke zender
- Nederland 3 als jongerenzender (20-34 jaar)

TRL 4 is een grote concurrent met RTL Boulevard en RTL nieuws. RTL richt zich op 20-49 jarigen. DWDD richt zich op familiepubliek.

Nederland 1 was in november 2013 de best bekeken publieke zender, Nederland 3 was de nummer 2, Nederland 2 trok de minste kijkers. RTL blijft de best bekeken zender van Nederland.

Klaas Gubbels

Gelderlander 18-1-2014

Klaas Gubbels wordt 80 jaar en dat wordt gevierd met een tentoonstelling in Museum Arnhem. De tentoonstelling duurt tot en met 27 april.