donderdag 6 februari 2014

commercials en emoties



NIEUW: Captivation Commercialtest met registratie van emoties (facial expression)

Commercials die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller. Tot nu toe was het vrij lastig om deze emoties met online onderzoek goed in kaart te brengen, aangezien emoties zich in het onbewuste afspelen. Sinds kort heeft MediaTest daar een antwoord op!
Door de unieke combinatie van ‘web-based facial expression’ technieken  is men in staat zowel de emotionele als de rationele feedback van de kijker met elkaar te koppelen. Hierdoor is de adverteerder nog beter in staat om tot op scèneniveau de commercial te evalueren en te optimaliseren.
Met de ‘web-based facial expression’ techniek zorgt men  ervoor dat met behulp van speciale software (en webcam) de gezichtsexpressie van de kijker vanuit huis geregistreerd wordt terwijl de respondent naar de Tv-commercial kijkt. De gezichtsexpressies worden continue gemonitord en vertaald naar zes basisemoties (blijdschap, angst, woede, afschuw, verdriet en verbazing). Daarmee worden de emoties tot op de seconde nauwkeurig gemeten, zodat je precies weet welke scène deze emoties prikkelt. Uiteraard worden de resultaten afgezet tegen relevante benchmarks om de resultaten duiding 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten